[Kezdőlap] [Kapcsolat]

Állj meg!

Mivel a fék jelentősége egyenes arányban áll az autóhasználati virtusunkkal, ezért a sofőröket két csoportba sorolhatjuk:

Átlagos és sportos vezetők:

Első körben foglakozzunk azokkal az átlagos autóhasználókkal, akik napi rendszerességgel, de átlagos körülmények között autóznak.

A fékeket legalább 20000km-enként ellenőriztetni javasolt, abban az esetben, ha dobfék is van az autón, akkor 40000km-ént vagy 2évente meg kell tisztítani a fékdob belsejét, mert a fékpofák pora jelentősen csökkenti a fékerőt, csikorogó hangot adhat és rázhatja a hátsó kerekeket. Továbbá nagyon fontos hogy 2-3 évente teljese egészébe cseréltesse le a fékfolyadékot! Ne csak a tartájban! A teljese rendszert pumpáltassa át! Minél jobb minőségű fékbetéteket és féktárcsát használ, annál hosszabb lesz a fékek élettartama.

A sportos, lámpától-lámpáig és 200km felett:

Aki magára ismerne, tájékoztatom, hogy számára a legfontosabb egysége az autónak a fék! Mert menni az egy dolog! De meg is kell állni!

Vagy nagyon jó minőségű (bizonyos esetekben a gyári a legjobb) féktárcsákat és fékbetéteket használ, vagy ha még nagyobb az igénybevétel, akkor úgynevezett utcai sport betétekre és sport tárcsa használata javasolt! Árát tekintve kicsit komolyabb beruházás, de élettartama és hatékonysága bőségesen felülmúlja a várakozásokat. A fékfolyadék ebben az esetben is fontos, hogy rendszeresen cserélve legyen, de itt inkább méressük meg a folyadék nedvesség tartalmát kb. évente, majd ez meghatározza a csere szükségességét.

 

Néhány gondolat erejéig foglakozzunk még a fékhez kapcsolódóan egyik létfontosságú futómű egységgel a lengéscsillapítóval!

Ez talán a legelcsépeltebb téma! A fékút megnövekedésétől kezdve a gumikopáson keresztül egészen a menettartásig minden ezen múlik! Hivatalosan a lengés csillapító 48%-os teljesítményig elfogadható, de azt tudni kell, hogy egy 48% teljesítmény főleg első tengelyen, nem egy életbiztosítás! Nem hogy nem életbiztosítás, de még nem sportos vezetés esetén is szörnyű! Normál vezetési stílushoz az 50-60% az elfogadható határ, sportosabb vezetés esetén ez már édes kevés! Sportos vezetéshez kifejezetten ajánlott a futómű átépítése sport rendszerre.

 

Ha kérdésed merült fel ebben a témában, agy valamilyen problémával birkózol írd meg nekünk! >>